Op de agenda

  • Themacampagnejaarrond - ‘Inspiratie in de regio’
  • Wervingscampagnesjaarrond - ‘ Veelzijdig voor het gezin, Actief in de natuur én Onthaasten en cultuur snuiven’
  • Webazines - maart - 'Productie webazines wordt afgerond en klaar voor verspreiding!'
  • Podcast Vlaamse markt - **We nemen, op uitnodiging, deel aan een podcast die wordt gemaakt over een de bestemming Gelderland “powered by Neckermann”.'
  • Gelderse strekenvanaf 6 maart - ‘Gezamenlijke campagne van de 4 Gelderse streken met o.a. inzet van radio, outdoor, social media, Google Ads, influencer, etc.’
  • Drukwerken - 17 maart - 'Het bezoekersmagazine en fietsrouteboekje zijn gedrukt en worden de komende weken verspreid in de regio'
  • Bijeenkomst - 21 maart - 'Ambassadeursdag in het Kröller-Müller museum'
  • Bijeenkomst - 29 maart - 'VeluweCongres in Het Nationale Park De Hoge Veluwe'
  • MICE campagne - 1 april - 'Start MICE campagne Veluwe'
  • Themacampagne 1 april - 'Start campagne Duitse markt: ontdek de veelzijdigheid van regio Arnhem, Nijmegen en de Veluwe'

Contentkalender

  • visitveluwe.nl - februari – ‘Voorjaarvakantie op de Veluwe’
  • visitveluwe.nl - maart – ‘De leukste tips voor Pasen’
  • visitveluwe.nl - maart – ‘Leuke attracties en dierenparken’
  • visitveluwe.nl - maart – ‘Verborgen museale parels op de Veluwe’

Waar we trots op zijn!

Mijlpalen

01 wk 52 jan

02 wk 1

03

04

05

06

07

08

09 wk 2

10

11

12

13

14

15

16 wk 3

17

18

19

20

21

22

23 wk 4

24

25

26

27

28

29

30 wk 5

31

01 feb

02

03

04

05

06 wk 6

07

08

09

10

11

12

13 wk 7

14

15

16

17

18

19

20 wk 8

21

22

23

24

25

26

27 wk 9

28

01 mrt

02

03

04

05

06 wk 10

07

08

09

10

11

12

13 wk 11

14

15

16

17

18

19

20 wk 12

21

22

23

24

25

26

27 wk 13

28

29

30

31

  1. januari 2023
  2. 22.5000 volgers Instagram en 160.432 interacties in 2022

    Het Instagramaccount van VisitVeluwe heeft het aantal van 22.500 volgers bereikt. Ook werken we toe naar post nummer 1.500. Mooie cijfers om het jaar mee te beginnen!

    En in 2022 hebben de Veluwe socials in totaal 160.432 interactiemomenten behaald, in 2021 waren dit er 156.902. Een mooi groei dus!

  3. Gunningsregeling Belevingsgebieden gepubliceerd

    Om het thematische aanbod in de Veluwse Belevingsgebieden te versterken kan je als initiatiefnemer aanspraak maken op de gunningsregeling. Met een financiële bijdrage word je op weg geholpen om je uitgedachte product of dienst werkelijk te realiseren. Doe je mee? Leuk! Lees hier meer.

  4. Drukteradar in 2022 goed bekeken

    Ruim 18.000 online bezoekers hebben de pagina’s waar de drukteradar op is weergegeven bezocht, goed voor meer dan 67.000 paginaweergaven. Wil je meer resultaten bekijken? Lees dan ons artikel hier.

  5. Persbericht over positieve jaarcijfers 2022 bereikt 38,5 miljoen mensen

    GELDERLAND WEER ONVERMINDERD POPULAIR IN 2022.

    Absolute mijlpaal en opsteker voor de sector, zijn de positieve jaarcijfers van 2022. Deze tonen aan dat toerisme de klap van corona te boven is. We verstuurden een persbericht naar de regionale media een genereerden een bereik van ruim 38,5 miljoen lezers. Hier kan je het persbericht lezen.

    Een uitgebreide versie van de jaaranalyse is hier te lezen.

  6. Das Andere Holland nu ook op Instagram te vinden

    Vanaf dit jaar is Das Andere Holland niet alleen actief op Facebook, maar ook op Instagram. Benieuwd naar het kanaal? Bekijk hem hier.

  7. Succesvolle campagne Das andere Holland 2022

    Een succesvolle campagne voor ‘Das andere Holland’ in 2022. In de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen hebben we Duitse families, stellen en vrienden geïnspireerd tot een korte vakantie of dagbezoek in de aangrenzende Nederlandse regio’s. De verschillende online en offline uitingen zijn uitstekend ontvangen en ook de Duitse bezoekersaantallen zijn dit jaar flink gestegen! Lees alles in de infographic.

  8. Aanwezig op de Vakantie-Expo Antwerpen

    Op 27 t/m 29 januari waren we met een stand aanwezig op de Vakantie-Expo in Antwerpen. Het was een goed bezochte beurs, met 20.000 bezoekers waarvan de meeste uit Vlaanderen kwamen. We hebben 783 bezoekers te woord mogen staand bij onze stand, waar vooral interesse was in het jaarrond meerdaags bezoek. Qua accommodaties waren vooral hotels populair (44%). Maar ook campings (26%) vakantieparken (19%) en B&B (11%). Veelgevraagde activiteiten waren fietsen, wandelen en daarna attracties.

  9. Training gedragsverandering afgerond

    Onder professionele begeleiding van Duwtje sloot ons marketingteam in januari de Duwtje 4-daagse training gedragsverandering af. We kregen inzicht in het brein en leerden hoe we op een effectieve manier gewenst gedrag kunnen beïnvloeden. Een inspirerende training boordevol toffe praktijkvoorbeelden én een paar uitgewerkte cases voor onze regio's… wordt vervolgd!

  10. Nieuw! Welkomstpakket voor partners

    We kijken ernaar uit ons waardevolle partnerschap voort te zetten in 2023. Daarom hebben al onze partners een welkomstpakket ontvangen. Hierin lichten we graag toe wat onze activiteiten zijn, waar jullie waardevolle informatie kunnen vinden en wie je moet benaderen voor aanvullende informatie of vragen. Daarnaast lichten we nog een keer toe wat je van ons mag verwachten in de samenwerking, maar ook wat wij hierin van jou verwachten. Op deze manier zijn wij ervan overtuigd een sterke aanvulling voor elkaar te zijn en hiermee te zorgen voor een optimale beleving voor de bezoekers.

  11. 5 miljoen bereik met najaarcampagne Koninklijke Veluwe

    2022 stond in het teken van de Koninklijke Veluwe. Na de succesvolle campagne in het voorjaar, is ook in het najaar campagne gevoerd. In totaal zijn er in het najaar 5.028.155 mensen binnen de doelgroep bereikt en zijn er 87.896 bezoekers op de landingspagina's geweest. Bekijk de video voor meer resultaten!

  12. Visitor Data Monitor wekt interesse van meer provincies!

    De Visitor Data Monitor wekt ook de interesse van andere provincies! De tool zal dus ook extern worden gebruikt voor andere regio’s buiten Gelderland. En dat is goed nieuws! Want met deze 'verkoop' kunnen wij de Visitor Data Monitor weer verder door ontwikkelen.

  13. februari 2023
  14. Het project ‘Hanze Icoonjaar 2023’ is van start!

    Het project ‘Hanze Icoonjaar 2023’ is van start! Samen met de betrokken gemeenten, gastheerschappen en ondernemers zullen er #Hanzestories ontwikkelt gaan worden. De Hanzesteden én het ommeland zullen creatief met elkaar verbonden worden door middel van routes. Voor de creatieve uitvoer wordt er samengewerkt met bureau Amazing.

    Ook is er al een eerste bijeenkomst geweest om passend aanbod rondom de Hanze te ontwikkelen. Op 13 februari kwam een groep enthousiaste ondernemers samen in Mennorode om daarvoor de plannen te maken.

  15. Drie Veluwse uitjes verkozen tot leukste uitje van Gelderland

    De winnaars van de ANWB-verkiezing 'Leukste uitje van Nederland' 2023 zijn bekend! Op dinsdag 14 februari 2023 zijn alle awards uitgereikt tijdens een feestelijke prijsuitreiking. Hier is aandacht besteed aan de top drie van iedere provincie en aan de landelijke winnaars. De ANWB organiseert de verkiezing van het Leukste uitje van Nederland voor de 13e keer. Ze riepen de leden op om te stemmen op hun favoriete uitje en hen te beoordelen op diverse criteria zoals klantvriendelijkheid, prijs/kwaliteit verhouding, sfeer en aanbod. Er is massaal gestemd, bijna 100.000 keer.

    In Gelderland zijn de winnaars: - Gouden award: Nederlands Bakkerijmuseum Hattem in Hattem - Zilveren award: 't Veluws Zandsculpturenfestijn in Garderen - Bronzen award: Marius van Dokkum Museum in Harderwijk

    Gefeliciteerd met jullie prijs!

  16. Met de wintercampagne meer dan 1,3 miljoen mensen geinspireerd

    Deze winter heeft de themacampagne Ultiem Onthaasten op de Veluwe met een bereik van meer dan 1,3 miljoen de Veluwe als winterbestemming goed neergezet. Door ontspannende activiteiten en mooie overnachtingsmogelijkheden in de schijnwerpers te zetten werd de doelgroep Stijlzoekers geïnspireerd om een bezoek te brengen aan de regio. En met succes! Bekijk de volledige evaluatie van de campagne hier.

  17. Infographic project GTI2 2019-2022

    Overijssel en Gelderland trokken met elkaar op in het project ‘Grenzeloze Toeristische Innovatie 2’. Het doel van het project was het uitbouwen van grensoverschrijdende samenwerkingen, Overijssel en Gelderland vermarkten in de deelregio’s Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen, nieuwe producten ontwikkelen en ondernemers ondersteunen bij Duitse marktbewerking.

    Alle activiteiten en resultaten van Das Andere Holland 2019-2022 zijn gebundeld in een infographic. Deze is hier te bekijken.

  18. VELUWE STERKSTE STREEKMERK VAN NEDERLAND IN 2022

    De Veluwe is het sterkste streekmerk van Nederland, gevolgd door Zuid-Limburg en het Waddenzeegebied. Koninklijke Burgers’ Zoo, Paleis Het Loo, Apenheul staan bovenin in de lijst sterkste Veluwse merken. Lees meer informatie en resultaten in dit artikel.

  19. maart 2023
  20. Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden

    In het afgelopen jaar ronden we het project grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden af. Dit grote en meerjarige project samen met Hanzesteden in Duitsland en Nederland heeft tal van mooie en nieuwe producten opgeleverd. Ruggengraat van het project is de realisatie van een vernieuwde Hanzefietsroute. Het is nu ontspannend en makkelijk om via de fietsroute meer te weten te komen over de betekenis van de Hanzesteden langs de Rijn in Nederland en Duitsland. Met een fietsboekje en een website is de route gemakkelijk te volgen en kan de historie van de Hanzesteden worden ontdekt. Als de fietsroute de ruggengraat is, dan zijn de metershoge muurschilderingen in de met historische Hanze afbeeldingen in de steden zoals in Harderwijk toch zeker het vlaggenschip van het project! Daarnaast zijn nog tal van andere belevingen ontwikkeld. Van Hanze bier tot een luisterverhalen en van een app met AR-video’s tot een Hanze kwartet.

    Meer weten over de resultaten van dit project? Kijk dan de video of lees het magazine.

  21. Gunningsregeling Belevingsgebieden

    Alle betrokken bij het project Belevingsgebieden hebben onlangs een nieuwsupdate ontvangen met daarin onder andere alle informatie rondom het aanvragen van de Gunningsregeling Belevingsgebieden. Heb jij een idee om het thematisch aanbod in een (of meerdere) van de Belevingsgebieden te versterken. 'Vraag dan een financiële bijdrage van € 5.000 voor je ontwikkelingsplan. Hier lees je er alles over.

  22. Ambassadeursdag met een 7,8 beoordeeld

    De middag werd geopend door onze directeur Herre Dijkema, die onze visie heeft gedeeld over de waarde van goed ambassadeurschap voor de regio, Onno Wittenberg heeft namens het Kröller-Müller Museum onze gasten meegenomen in de geschiedenis van dit museum en nalatenschap van Hélène Kröller. Als afsluiting van het plenaire gedeelte heeft Sabine Bootsma van het Nationale Park De Hoge Veluwe ons nog meegenomen in de beleving van het Nationale Park. Daarna gingen de deelnemers in drie groepen uiteen. Er was een speeddateronde, hier konden de Front Office medewerkers in gesprek met de dagattracties, een workshop gastvrijheid gegeven door Karoline Wiegerink en er was een regioquiz door het museum, hiermee konden de deelnemers ook een prijs winnen. De Ambassadeursdag 2023 is gemiddeld beoordeeld met een 7.8. Er waren 100 bezoekers en 30 dagattracties aanwezig.

  23. Afsluiting project grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden

    In het afgelopen jaar rondden we het project grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden af. Dit grote en meerjarige project samen met Hanzesteden in Duitsland en Nederland heeft tal van mooie en nieuwe producten opgeleverd.

    Ruggengraat van het project is de realisatie van een vernieuwde Hanzefietsroute. Met een fietsboekje en een website is de route gemakkelijk te volgen en kan de historie van de Hanzesteden worden ontdekt. Met metershoge muurschilderingen in een aantal Hanzesteden als vlaggenschip van dit project. Daarnaast zijn nog tal van andere belevingen ontwikkeld. Van Hanze bier tot een luisterverhalen en van een app met AR-video’s tot een Hanze kwartet. Alle resultaten vind je in een mooie video en in het Hanze magazine.

  24. Het Veluwe Congres 2023

    Op woensdag 29 maart jl. was het jaarlijkse Veluwe Congres in het Nationale Park De Hoge Veluwe, dat georganiseerd wordt door VisitVeluwe en Veluweop1. De dagvoorzitter was niemand minder dan Marlies Claassen. Gastsprekers waren onze eigen Directeur, Herre Dijkema, Monique Kokke vanuit Het Nationale Park De Hoge Veluwe, Dianne Nijland van Veluweop1, Peter Oversteegen van VeluweActief, Theo Meeuwissen van Geldersch Landschap en Kasteelen, Danny Huijzer Wethouder van de Gemeente Apeldoorn, Willem Bijleveld van Veluweop1. De onderwerpen op het podium waren Drukte op de Veluwe en de toekomst van de netwerksamenwerking. De deelnemers konden kiezen uit 7 verschillende deelsessies. Het was het een goed verzorgde dag met zorg gekozen hapjes, er is gekozen voor duurzame en lokale producten. Er waren 200 deelnemers aanwezig en de dag werd beoordeeld met gemiddeld een 8.0.

  25. Nieuwsbrief met de leukste Paastips!

    29 maart, de dag voor Pasen, hebben we onze abonnees van de nieuwsbrief weer een bericht gestuurd met de leukste Paastips! Heb je hem niet gehad? Bekijk hem hier alsnog.

  26. Bezoekermagazine en Fietsrouteboekje liggen klaar!

    De gloednieuwe drukwerken zijn gedrukt en liggen klaar in de VVV's en in de regio.

  27. Hernieuwde druk minimap Voorst

    De hernieuwde druk van Minimap Voorst is verschenen. De toerist kan aan de hand van toeristische toppers en verschillende routes Voorst en omgeving gaan ontdekken.

  28. april 2023
  29. Buitenlandse bijeenkomsten

    Onze collega's hebben afgelopen maand verschillende buitenlandse bijeenkomsten bezocht. Een korte terugblik...

    • Collega Omar van Beek bezocht X Design Week van de Digital Tourism Think Tank in Valencia en gaf daar ook een sessie over onze data-aanpak. Naast het opdoen van contacten en inspiratie was het ook goed om te leren dat de meerderheid van de Nederlandse DMO's en CMO's tegen dezelfde uitdagingen aanlopen zoals financiering, duurzaamheid en data inzet. En uiteraard interessant om te zien hoe er in andere landen met deze vraagstukken om wordt gegaan. Een duidelijk inzicht is dat organisaties die een vraagstuk succesvol beantwoord lijken te hebben, landen/regio’s/steden zijn met focus. Pak een van de vraagstukken beet en ga daar mee aan de slag. Als voorbeeld duurzaamheid in Finland en data-gedreven marketing in Ierland. Dit biedt handvaten die ons als organisatie verder kunnen brengen.

    • Op uitnodiging van Destinations International, de wereldwijde kennis- en netwerkorganisatie van en voor regionale en stedelijke marketingorganisaties zoals TVAN, zijn we aanwezig geweest bij hun jaarlijkse bijeenkomst voor CEO’s in Victoria, Canada. Deze editie stond in het teken van de toekomst van toerisme, de inzet van AI (zoals ChatGPT en Midjourney) en de balans tussen inwoners, natuur en bezoekers. Herre Dijkema heeft een bijdrage kunnen leveren als het gaat om de noodzaak van een goede datastrategie en de waarde van data als het gaat om het intelligenter en gerichter maken van marketingcommunicatie. Er was veel waardering voor onze innovatieve aanpak hierin.

    • Op het jaarlijkse congres van Europese regionale en stedelijke marketingorganisaties (CityDNA) in Sofia, Bulgarije hebben collega's Omar van Beek en Herre Dijkema een bijdrage geleverd als het gaat om onze data-aanpak. Ook hier weer veel of en waardering voor onze voortrekkersrol. Goede contacten gelegd met zusterorganisaties voor samenwerking op diverse terreinen. Belangrijk thema gedurende de hele conferentie: hoe komen we tot een meer klimaat neutrale en duurzame manier van reizen en recreëren. Voor zover nog nodig werd de noodzaak hiervan uitdrukkelijk bevestigd.

Klik op een blok voor meer info

Veluwe in de media

Persuitingen

  • nieuws.nl - Samen voor een duurzamer toerisme op de Veluwe(zoom)

    B2C Artikel 12 januari 2023
  • AD.nl - Toerisme is klap van corona te boven: meer bezoekers dan in 2019, en er komen in 2023 nog veel meer aan

    B2B Artikel 13 januari 2023
  • Amersfoortse Courant - Toerisme in Gelderland flink in de lift: ‘Vakantiegangers zoeken rust en ruimte’

    B2B Artikel 20 januari 2023
  • Gelderlander.nl - ‘Amsterdamse toestanden’ op de Veluwe door bezuinigingen op toerisme? ‘Je gooit baby met badwater weg’

    B2B Artikel 31 januari 2023
  • AD.nl - Zo moet worden voorkomen dat het té druk wordt op de Veluwe: ‘Spreiding is de sleutel’

    B2B Artikel 12 februari 2023
  • waterrecreatienederland.nl - Manifest ‘Geef toerisme en recreatie de ruimte!’ uitgebracht

    B2B Artikel 15 februari 2023
  • Nieuws.nl - Veluwe sterkste streekmerk van Nederland

    B2C Artikel 23 februari 2023
  • gld.nl - Toerismesector vreest chaos op Gelderse hotspots bij bezuiniging

    B2B Artikel 27 februari 2023
  • FietsActief - NR 1 maart 2023 jaargang 28

    B2B Artikel 3 maart 2023
  • FietsActief - Knooppuntenroute Lunteren

    B2C Artikel 3 maart 2023
  • pretwerk.nl - Podcast: Richard Otten in gesprek met Marco Budding van EuroParcs

    B2C Artikel 6 maart 2023
  • Rekreavakkrant - Veluwe sterkste streekmerk van Nederland

    B2B Artikel 7 maart 2023
  • AD Amersfoortse Courant - ‘Veluwe wordt zo nog veel drukker’

    B2B Artikel 9 maart 2023
  • dehattemer.nl - Auke Schipper in Raad van toezicht Toerisme Veluwe

    B2B Artikel 10 maart 2023
  • de Gelderlander ed. de Vallei-Ede - Toerisme en recreatie zijn geen luxe, maar noodzaak

    B2B Artikel 13 maart 2023
  • Arnhemse Koerier - Veluwe sterkste streekmerk van Nederland

    B2C Artikel 1 april 2023

Publicaties en bereik

Persuitingen

  • Aantal publicaties 16 publicaties
  • Potentieel bereik 20,1 miljoen

Websitebezoek

Op visitveluwe.nl hebben we in Q1 2023 1% meer paginaweergaven verkregen dan dezelfde periode in 2022. Deze stijging is klein, maar desondanks zien we wel verschillen in de pagina’s die wat betreft de absolute aantallen het hardst zijn gestegen: 1. Koninklijk genieten. 2. Ultiem onthaasten (nieuw). 3. Evenementen. Op de routepagina’s zien we een afname van paginaweergaven.

Online advertenties

Top 3 B2C

Best gelezen artikelen