Op de agenda

  • Themacampagne - 1 februari t/m 31 mei - ‘Ontdek de Veelzijdige Veluwe’
  • Belevingsgebieden - 5 en 6 april - Webinars voor de Industriële Veluwe, Ambachtelijke Veluwe, Geheimen van de natuur, Stille Veluwe en Veluwe remembers
  • Convention Bureau1 mei t/m 30 juni – ‘Vergaderen in het groen’
  • Buitenvoorstellingenvanaf 1 juni – Voorbereiding van de campagne aankomende zomer

Waar we trots op zijn!

Mijlpalen

01 wk 52 jan

02

03 wk 1

04

05

06

07

08

09

10 wk 2

11

12

13

14

15

16

17 wk 3

18

19

20

21

22

23

24 wk 4

25

26

27

28

29

30

31 wk 5

01 feb

02

03

04

05

06

07 wk 6

08

09

10

11

12

13

14 wk 7

15

16

17

18

19

20

21 wk 8

22

23

24

25

26

27

28 wk 9

01 mrt

02

03

04

05

06

07 wk 10

08

09

10

11

12

13

14 wk 11

15

16

17

18

19

20

21 wk 12

22

23

24

25

26

27

28 wk 13

29

30

31

  1. januari 2022
  2. Koninklijke Veluwe

    Het jaar 2022 draait op de Veluwe, in het bijzonder in en rondom Apeldoorn, om ‘koninklijk genieten’. Met als aftrap de heropening van Paleis Het Loo op 15 april, gaat het koninklijke jaar officieel van start. Dit is het moment om het koninklijke verhaal en de royale belevenissen die de Veluwe rijk is extra onder de aandacht te brengen. De Veluwe barst dan ook van activiteiten die ervoor zorgen dat de bezoeker zich de koning te rijk voelt. Houd deze pagina in de gaten! Eind februari verschijnt de speciale Koninklijke Veluwe mini-map.

  3. Das Andere Holland - Infographic 2021

    Met ‘Das Andere Holland’, een activiteit in samenwerking met de rest van Gelderland en Overijssel, zorgen wij ervoor dat deze Duitse gasten naar onze regio’s komen. De campagne is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s. Benieuwd naar alle activiteiten en resultaten van de Duitse marktbewerking in 2021? Deze hebben we gepresenteerd in deze infographic

  4. Hanzesteden - Muurschilderingen

    In 14 verschillende Hanzesteden in Duitsland en Nederland komen dit jaar métershoge muurschilderingen. Dit kwartaal is er door ‘De Strakke Hand’ de eerste muurschildering gemaakt in Duitse Hanzestad Kalkar. De overige Hanzesteden zullen snel volgen. De muurschilderingen zijn onderdeel van de belevingsroute Hanzesteden Fietsroute. Meer informatie is hier te vinden.

  5. Promotievideo Regioambassadeur

    Ter promotie van het Regioambassadeurplatform is er een video geproduceerd. Met verschillende trainingen kunnen toeristische medewerkers hun kennis van de Veluwe vergroten.

  6. Nr. 1 bereikpost Instagram

    Totaal bereik

    34.912

    De best gescoorde bereikpost ging in kwartaal 1 over het bijzondere natuurfenomeen 'ijshaar'. In totaal hebben we met deze post 34.912 unieke accounts bereikt, 50.857 weergaven, 4.006 likes, 63 opmerkingen en 54 opgeslagen berichten behaald.

    Foto van @natuurlijk_herman op Instagram.

  7. Top 3 populairste routes

    In kwartaal 1 werd er het meest gezocht naar de Sprengenroute (gemiddelde sessieduur 10:49:13). Vervolgens naar het Klarenbeeksepad (gemiddelde sessieduur 03:40:10) en daarna naar de wandelroute op het Wekeromse Zand (gemiddelde sessieduur 01:19:55) van 7,5 kilometer.

  8. Training Royale hotspots op de Veluwe

    Een nieuwe training op het Regioambassadeurplatform. Royaal, koninklijk: dat kun je met recht zeggen over Apeldoorn en de omringende Veluwe. Paleis Het Loo is internationaal befaamd en gaat op 15 april 2022 weer open voor het publiek. Niet alleen het Paleis zelf, maar ook de omringende stijltuinen en koninklijke stallen trekken een groot en internationaal publiek. Drie eeuwen Oranje-historie vind je op meer plekken in de regio. Deze e-training neemt je mee op reis en geeft je tips om jouw gasten de weg te wijzen, over koningswegen, door de kroondomeinen naar die bijzondere historische herinneringen aan de Oranjes. Je maakt kennis met kastelen, jachthuizen, een bijzondere spoorlijn, dagattracties en fraaie parken. Foto’s en films nemen je mee op deze ontdekkingsreis.

    Deze training is ontwikkeld door VisitVeluwe in opdracht van en in samenwerking met Apeldoorn Marketing.

  9. februari 2022
  10. Start nieuw Instagramaccount @discoverhansa

    In februari is een nieuw Instagramaccount opgericht ter promotie van de muurschilderingen die gerealiseerd worden langs de Hanzesteden Fietsroute. Op het account worden wekelijks updates van de muurschilderingen gedeeld. Na twee maanden zijn al ruim 93.000 accounts bereikt. Volg het nieuwe account hier.

  11. maart 2022
  12. 15-daagse booster voor Duitse marktbewerking

    Op maandag 7 maart startte de gratis 15-daagse booster ‘LEKKER Anders – Duitse marktbewerking’ voor toeristische ondernemers. Deelnemers ontvingen 15 dagen lang dagelijks een korte video van Duitsland-marketingexpert Anouk Ellen Susan. Daarin kwam o.a. taal, cultuur, marketing en de customer journey van de Duitse gast aan bod. Anouk gaf inspiratie en praktische tips, waarmee je als ondernemers direct aan de slag kunt. Deelname aan de booster was gratis voor toeristische ondernemers in Gelderland en Overijssel en werd mede mogelijk gemaakt door INTERREG Nederland-Duitsland.

  13. april 2022
  14. Nieuwe drukwerken in 2022

    De versoepelingen van de coronamaatregelen maken het mogelijk om weer volop inspiratie te bieden aan de (potentiële) bezoekers en inwoners van de regio. We zijn druk bezig geweest met nieuwe drukwerken. Voor de start van het toeristisch seizoen wordt het nieuwe fietsrouteboekje en bezoekersmagazine over de Veluwe verspreid. De bezoekersmagazines worden ook verspreid in Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Noord-Brabant. Vanaf Pasen zullen alle schappen gevuld zijn en kan het toeristisch seizoen officieel beginnen! Bekijk hier het Veluwe bezoekersmagazine.

  15. Campagneflight Koninklijke Veluwe

    1 april zijn we van start gegaan met de eerste campagneflight voor de Koninklijke Veluwe! Twee maanden lang staan alle royale belevenissen in Apeldoorn en de Veluwe in de etalage. De campagne wordt groots opgezet op Google search, Facebook, Instagram en mobile display. Verwachting is dat we bijna 75.000 kliks naar de websites en ruim 1,8 miljoen impressies realiseren. Er is ook een promotiepakket gelanceerd, deze is hier terug te vinden.

  16. Duitse marktbewerking Das Andere Holland

    Na de lockdown en maatregelen om reizen over de grens te beperken/afraden konden we vanaf Q2 de Duitsers eindelijk weer activeren om een bezoek over de grens te brengen. Dit voorjaar staat een campagne op de planning met de inzet van o.a. Kidsreporters, NRZ, Niederrhein Nachrichten, Velomotion, Outdoor Magazin, Brigitte, Stroer en diverse inflencers. Ook hebben we het Das Andere Holland magazine samen met een Beleefkaart verspreid in Duitsland. En ten slotte hebben de jaarronde activiteiten op social media, perstrips en google search en display doorgelopen.

  17. VisitVeluwe op Pinterest

    VisitVeluwe is sinds dit kwartaal nu ook te vinden op Pinterest! Benieuwd hoe je Pinterest kunt inzetten als toeristische organisatie? Lees er alles over in dit kennisartikel.

  18. Nr. 1 bereikpost Instagram

    Totaal bereik

    17.399

    De best gescoorde bereikpost ging in kwartaal 2 over het zendstation Radio Kootwijk. In totaal hebben we met deze post 17.399 unieke accounts bereikt, 23.291 weergaven, 1.786 likes, 14 opmerkingen en 22 opgeslagen berichten behaald.

    Foto van @mtb_challenge op Instagram.

  19. Top 3 populairste routes

    In kwartaal 2 werd er het meest gezocht naar de Sprengenroute (gemiddelde sessieduur 02:53:40). Vervolgens naar Planken Wambuis (gemiddelde sessieduur 08:43:00) en daarna naar het Klarenbeeksepad (gemiddelde sessieduur 02:10:27).

  20. Nr. 1 bereikpost Facebook

    Totaal bereik

    1.202.054

    De best gescoorde bereikpost op Facebook, sinds de start van het account in 2014, ging in kwartaal 2 over het Aquaduct van Harderwijk (gepubliceerd in juni). In totaal hebben we met deze video 1.202.054 unieke accounts bereikt, 2.599 likes, 196 opmerkingen en 379 deelacties behaald. Dit verklaard de piek in de maand juni in ons social media grafiek een paar blokken hieronder.

    Video van @huubmeilink op Facebook.

Klik op een blok voor meer info

Veluwe in de media

Persuitingen

  • nritmedia.nl - Helder perspectief achter Toerisme-transitieplan

    B2B Artikel 12 januari 2022
  • columbusmagazine.nl - Ga op avontuur in de Veluwe natuur: 3 tips

    B2C Artikel 25 januari 2022
  • Reformatorisch Dagblad - Veluwse wandelingen

    B2C Artikel 28 januari 2022
  • gelderlander.nl - Steeds drukker met toeristen in Gelderland, maar vooral in de zomer

    B2B Artikel 3 februari 2022
  • famme.nl - 6x bijzonder overnachten voor gezinnen op de Veluwe

    B2C Artikel 21 februari 2022
  • destentor.nl - Ondanks (of dankzij) corona piekt toerisme in Overijssel en Gelderland: maar blijft dat zo?

    B2B Artikel 24 februari 2022
  • ad.nl - Ondanks (of dankzij) corona piekt toerisme in Overijssel en Gelderland: maar blijft dat zo?

    B2B Artikel 24 februari 2022
  • KBO-PCOB Magazine - De witte Veluwe: sprookjesachtig mooi

    B2C Artikel 28 februari 2022
  • Harderwijker Courant - Nieuwe wandel- en ruiterroute in Harderwijk en in buitengebied

    B2C Artikel 2 maart 2022
  • talkiesmagazine.nl - Ultiem onthaasten? Ga naar de Veluwe

    B2C Artikel 4 maart 2022
  • telegraaf.nl - Krijg positieve energie met deze voorjaars-uitjes

    B2C Artikel 17 maart 2022
  • Telegraaf Amsterdam - Stevig wandelen of lekker slenteren

    B2C Artikel 18 maart 2022
  • Dagblad van het Noorden - Een waterloop in Vaassen

    B2C Artikel 19 maart 2022
  • dvhn.nl - Wandelen in de oostelijke Veluwe met Max de Krijger: Een waterloop in Vaassen

    B2C Artikel 20 maart 2022
  • nationalerecreatiegids.nl - Er is van alles te doen bij een bezoek aan de Veluwe

    B2C Artikel 28 maart 2022
  • nexttravelmagazine.com - Koninklijk jaar Apeldoorn en de Veluwe van start

    B2C Artikel 31 maart 2022
  • 100% NL Magazine - Voorjaar op de Veluwe

    B2C Artikel 31 maart 2022
  • 100pmagazine.nl - Dit zijn de leukste uitjes om te doen op de Veluwe

    B2C Artikel 31 maart 2022
  • IN eigen LAND - Op avontuur in de Veluwse natuur

    B2C Artikel 31 maart 2022

Publicaties en bereik

Persuitingen

  • Aantal publicaties 19 publicaties
  • Potentieel bereik 18,6 miljoen

Websitebezoek

Vergelijking tussen het totaal aantal paginaweergaven op visitveluwe.nl per maand in 2022 t.o.v. 2021

Online advertenties

Inspiratie, kennis en inzicht

Artikelen

  • toerismevan.nl - 5 belangrijke trends voor 2022

    B2B Artikel 24 januari 2022
  • toerismevan.nl - Hoe zet je social media efficiënt in voor jouw organisatie in 2022?

    B2B Artikel 1 februari 2022
  • toerismevan.nl - 4 miljoen toeristen in Gelderland in 2021

    B2B Artikel 1 februari 2022
  • visitveluwe.nl - Ontdek de natuur met de kinderen

    B2C Artikel 2 februari 2022
  • visitveluwe.nl - Hier kun je heerlijk overnachten op de Veluwe

    B2C Artikel 3 februari 2022
  • gld.nl - Vakantieparken hopen op goed jaar: 'De boekingen lopen weer binnen'

    B2B Artikel 3 februari 2022
  • visitveluwe.nl - 10 lente uitjes met kinderen op de Veluwe

    B2C Artikel 18 februari 2022
  • visitveluwe.nl - B&B's op de Veluwe

    B2C Artikel 2 maart 2022
  • toerismevan.nl - Buitenlands bezoek tijdens corona sterk teruggelopen campings- en bungalowparken winnen aan populariteit

    B2B Artikel 4 maart 2022
  • toerismevan.nl - Hoe beleeft jouw doelgroep de natuur?

    B2B Artikel 7 maart 2022
  • toerismevan.nl - Feiten en cijfers Duitse markt

    B2B Artikel 10 maart 2022
  • visitveluwe.nl - De 8 mooiste stranden van de Veluwe

    B2C Artikel 17 maart 2022
  • toerismevan.nl - Januari 2022: toerisme Gelderland weer in de lift, maar nog niet op niveau pre-corona

    B2B Artikel 31 maart 2022
  • toerismevan.nl - Hoe maak je je website toegankelijk voor 2025?

    B2B Artikel 31 maart 2022
  • visitveluwe.nl - Pasen op de Veluwe

    B2C Artikel 1 april 2022

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen

Jaarverslag 2021

Elk jaar publiceren wij ons jaarverslag. Dit jaarverslag bevat de jaarrekening 2021 van Stichting RBT Arnhem Nijmegen Veluwe en van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen B.V. Een samenvatting van mooie campagnes, interessante data en inzichten en vele activiteiten, in een jaar met uitersten. Wil je ook nog even terugblikken? Dat kan, klik hier voor het jaarverslag.