Op de agenda

  • Themacampagne - 1 februari t/m 31 mei - ‘Ontdek de Veelzijdige Veluwe’
  • Belevingsgebieden - 5 en 6 april - Webinars voor de Industriële Veluwe, Ambachtelijke Veluwe, Geheimen van de natuur, Stille Veluwe en Veluwe remembers
  • Convention Bureau1 mei t/m 30 juni – ‘Vergaderen in het groen’
  • Buitenvoorstellingenvanaf 1 juni – Voorbereiding van de campagne aankomende zomer
  • Hanzestedenjuni – Productie fietsrouteboekje i.s.m. Touractief die in september verspreid gaat worden
  • Gelderse streken campagne1 september t/m 31 oktober - ‘Ontdek de (h)eerlijke Veluwe’
  • Campagneflight 2 - Start 23 september - ‘Koninklijke Veluwe’

Waar we trots op zijn!

Mijlpalen

01 wk 13 apr

02

03

04 wk 14

05

06

07

08

09

10

11 wk 15

12

13

14

15

16

17

18 wk 16

19

20

21

22

23

24

25 wk 17

26

27

28

29

30

01 mei

02 wk 18

03

04

05

06

07

08

09 wk 19

10

11

12

13

14

15

16 wk 20

17

18

19

20

21

22

23 wk 21

24

25

26

27

28

29

30 wk 22

31

01 jun

02

03

04

05

06 wk 23

07

08

09

10

11

12

13 wk 24

14

15

16

17

18

19

20 wk 25

21

22

23

24

25

26

27 wk 26

28

29

30

  1. april 2022
  2. Nieuwe drukwerken in 2022

    De versoepelingen van de coronamaatregelen maken het mogelijk om weer volop inspiratie te bieden aan de (potentiële) bezoekers en inwoners van de regio. We zijn druk bezig geweest met nieuwe drukwerken. Voor de start van het toeristisch seizoen wordt het nieuwe fietsrouteboekje en bezoekersmagazine over de Veluwe verspreid. De bezoekersmagazines worden ook verspreid in Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Noord-Brabant. Vanaf Pasen zullen alle schappen gevuld zijn en kan het toeristisch seizoen officieel beginnen! Bekijk hier het Veluwe bezoekersmagazine.

  3. Campagneflight Koninklijke Veluwe

    1 april zijn we van start gegaan met de eerste campagneflight voor de Koninklijke Veluwe! Twee maanden lang staan alle royale belevenissen in Apeldoorn en de Veluwe in de etalage. De campagne wordt groots opgezet op Google search, Facebook, Instagram en mobile display. Verwachting is dat we bijna 75.000 kliks naar de websites en ruim 1,8 miljoen impressies realiseren. Er is ook een promotiepakket gelanceerd, deze is hier terug te vinden.

  4. Duitse marktbewerking Das Andere Holland

    Na de lockdown en maatregelen om reizen over de grens te beperken/afraden konden we vanaf Q2 de Duitsers eindelijk weer activeren om een bezoek over de grens te brengen. Dit voorjaar staat een campagne op de planning met de inzet van o.a. Kidsreporters, NRZ, Niederrhein Nachrichten, Velomotion, Outdoor Magazin, Brigitte, Stroer en diverse inflencers. Ook hebben we het Das Andere Holland magazine samen met een Beleefkaart verspreid in Duitsland. En ten slotte hebben de jaarronde activiteiten op social media, perstrips en google search en display doorgelopen.

  5. VisitVeluwe op Pinterest

    VisitVeluwe is sinds dit kwartaal nu ook te vinden op Pinterest! Benieuwd hoe je Pinterest kunt inzetten als toeristische organisatie? Lees er alles over in dit kennisartikel.

  6. Nr. 1 bereikpost Instagram

    Totaal bereik

    17.399

    De best gescoorde bereikpost ging in kwartaal 2 over het zendstation Radio Kootwijk. In totaal hebben we met deze post 17.399 unieke accounts bereikt, 23.291 weergaven, 1.786 likes, 14 opmerkingen en 22 opgeslagen berichten behaald.

    Foto van @mtb_challenge op Instagram.

  7. Top 3 populairste routes

    In kwartaal 2 werd er het meest gezocht naar de Sprengenroute (gemiddelde sessieduur 02:53:40). Vervolgens naar Planken Wambuis (gemiddelde sessieduur 08:43:00) en daarna naar het Klarenbeeksepad (gemiddelde sessieduur 02:10:27).

  8. Nr. 1 bereikpost Facebook

    Totaal bereik

    1.202.054

    De best gescoorde bereikpost op Facebook, sinds de start van het account in 2014, ging in kwartaal 2 over het Aquaduct van Harderwijk (gepubliceerd in juni). In totaal hebben we met deze video 1.202.054 unieke accounts bereikt, 2.599 likes, 196 opmerkingen en 379 deelacties behaald. Dit verklaard de piek in de maand juni in ons social media grafiek een paar blokken hieronder.

    Video van @huubmeilink op Facebook.

  9. Ambassadeursdag bij Apenheul

    Een geslaagde Ambassadeursdag in Apenheul! Wat fijn om na twee jaar elkaar weer live gezien te hebben. Met plezier kijken we terug op een dag vol met leuke contacten en informatie over de dagattracties in de regio.

  10. mei 2022
  11. Resultaten Campagne Convention Bureau - ‘Vergaderen in het groen’

    Totaal bereik

    1.400.000

    Gedurende mei en juni liep de allereerste MICE Themacampagne voor de Veluwe. Centraal stond ‘vergaderen in het groen’. De doelstelling was om het mkb en de eventplanners te inspireren om hun (meerdaagse) meeting, trainingen en/of congres in onze regio's te organiseren. Voor de campagne is media ingekocht bij DPG Media en High Profile Events. Er is een (potentieel) bereik behaald van ruim 1,4 miljoen!

  12. MICE themacampagne resultaten

    Totaal bereik

    1.400.000

    Op 1 mei is de themacampagne voor de zakelijke markt voor de Veluwe van start gegaan. Centraal stond ‘vergaderen in het groen’. Met de focus op de prachtige natuur, de rustige, groene omgeving waar je een meeting perfect kan combineren met een wandeling of fietstocht. Tijdens de campagne is een verschillende mix aan media ingezet, waaronder een campagnepagina, LinkedIn campagne, Google searchcampagne, e-mailmarketing en branded content op onder andere AD.nl, NU.nl en events.nl. En met succes! Er zijn in totaal ruim 1,4 miljoen eventplanner en directiesecretaresses in het mkb bereikt.

  13. juni 2022
  14. Buitenvoorstellingen

    1 juni is de campagne voor de Veluwse buitenvoorstellingen van start gegaan. Via o.a. visitveluwe.nl/buitenvoorstellingen, een social media campagne, persberichten en de inkoop van media bij regionale omroepen inspireren we de bezoekers voor de Veluwse buitenvoorstellingen deze zomer. Lees hier meer over de campagne.

  15. Resultaten Veluwse Buitenvoorstellingen

    Totaal bereik

    3.000.000

    Afgelopen zomer organiseerden een groot aantal ondernemers op de Veluwe een openluchtvoorstelling als deel van het project ‘Veluwse Buitenvoorstellingen’. Zij boden het publiek een goed gevuld programma, uiteenlopend van theater bij een oude kazerne of een orkest in het bos tot een film vertoning naast een kasteel. De voorstellingen pasten binnen het overkoepelende thema ‘Koninklijke Veluwe’ of vertelden het verhaal van de Veluwse plek waar ze plaatsvonden.

    VisitVeluwe is verantwoordelijk voor de externe marketing en communicatie van de Veluwse buitenvoorstellingen. Met de marketing inzet zijn meer dan 3 miljoen mensen bereikt. Bekijk de volledige evaluatie van het project hier.

  16. Resultaten Veluwse Buitenvoorstellingen

    Totaal bereik

    3.000.000

    Afgelopen zomer organiseerden een groot aantal ondernemers op de Veluwe een openluchtvoorstelling als deel van het project ‘Veluwse Buitenvoorstellingen’. Zij boden het publiek een goed gevuld programma, uiteenlopend van theater bij een oude kazerne of een orkest in het bos tot een film vertoning naast een kasteel. De voorstellingen pasten binnen het overkoepelende thema ‘Koninklijke Veluwe’ of vertelden het verhaal van de Veluwse plek waar ze plaatsvonden.

    VisitVeluwe is verantwoordelijk voor de externe marketing en communicatie van de Veluwse buitenvoorstellingen. Met de marketing inzet zijn meer dan 3 miljoen mensen bereikt.Bekijk de vollegige evaluatie van dit project hier.

  17. Drukteradar

    De drukteradar is een belangrijk middel binnen bestemmingsmanagement, waarmee we per gebied en locatie kunnen aangeven hoe druk het op dat moment is. Maar ook wat de verwachte drukte is bijvoorbeeld aankomende zaterdag. Dit geeft de bezoeker de mogelijkheid om het beste tijdstip te kiezen of een alternatieve locaties te kiezen uit een van onze suggesties. Voor het 3e jaar hebben we de data meting nog specifieker kunnen maken en wordt nu niet alleen een gebied aangegeven maar ook specifieke locaties zoals attractieparken en parkeerplaatsen van natuurgebieden. Hiermee kunnen we bijvoorbeeld de drukte op de locatie pagina van partners vermelden.

    De drukteradar staat ‘live’ tijdens de zomervakantie. Vanaf september wordt er weer de voorspelde drukte gegeven gebaseerd op bezoekersdata van de afgelopen 3 jaar.

    De drukteradar wordt op onze websites en planningstools uitgelicht. Ook hebben vele partners de drukteradar op hun websites geïntegreerd om hun eigen bezoekers te informeren.

  18. Veluwe Congres

    Eindelijk weer een live netwerkbijeenkomst bij Landgoed Klarenbeek! Fijn het gesprek met elkaar te zijn aan gegaan. Dank voor jullie aanwezigheid!

  19. Hanzesteden - Nieuw: de podcasts

    Een ‘korte cursus’ over de Hanzesteden. In podcastvorm. Verteld en gemaakt door radiomaakster Astrid de Jong, bekend als de Nachtzuster op NPO Radio1 en MAX. In vier podcast-afleveringen wordt verteld over vier thema’s binnen de Hanze: het ontstaan, de hoogtijdagen, de teloorgang en het heden. En dat allemaal aan de hand van interviews, geschiedenis, anekdotes en grappige weetjes. Vanaf 21 juni is er elke week een nieuwe podcast te beluisteren onder de naam ‘De Hanze Podcast’ via de bekende podcastplatformen. Lees meer in dit artikel of luister ze hier.

  20. juli 2022
  21. Belevingsgebieden

    De afgelopen tijd is hard gewerkt aan het verder brengen van het concept de belevingsgebieden. 1 juli zijn de analyses, projectplannen en de investeringsagenda gepresenteerd aan gedeputeerde Peter van 't Hoog, in belevingsgebied Ambachtelijke Veluwe op locatie Zuivelmuseum te Wapenveld. Mirjam Blott (De Culturele Zaak), Inez Pijnenburg (Zuivelmuseum) en Wolbert Meijer (voorzitter Masterplan IJsselvallei) deden hun verhaal. Een fijne bijeenkomst op een unieke locatie!

    Op de hoogte blijven? Alle informatie en ontwikkelingen zijn altijd [hier(https://slider.toerismevan.nl/veluwe-gebieden/ "") terug te vinden.

  22. Resultaten Themacampagne - 'Ontdek de veelzijdige Veluwe'

    Totaal bereik

    2.100.000

    In het vroege voorjaar van 2022 stond de Veluwe volop in de aandacht! Met de themacampagne ‘Ontdek de veelzijdige Veluwe’ inspireerden we de Harmoniezoekers voor een langer verblijf (vakantie) op de Veluwe. In de eerste periode stonden vooral de leukste overnachtingsmogelijkheden centraal. Later de tofste activiteiten om te doen als je op de Veluwe verblijft.

    Met de themacampagne inspireerden we ruim 2,1 miljoen mensen om de Veluwe voor een langere periode te bezoeken. De inkoop van externe media en de inzet van de kanalen van VisitVeluwe zorgden voor een flink bereik en onder andere van ruim 6.500 unieke bezoekers op visitveluwe.nl. Bekijk de volledige evalutatie van deze campagne hier.

  23. Kastelen, historische buitenplaatsen en landgoederen

    Kastelen, historische buitenplaatsen en landgoederen (KBL) zijn een sterk toeristisch product in onze provincie. Een Gelderse samenwerking tussen de toeristische marketingorganisaties en de KBL ligt dan ook voor de hand. Van 2018 – 2020 werkten we al samen in de campagne ‘Macht en pracht in de Gelderse streken’. Samen met Achterhoek Toerisme en Stichting Kastelen Buitenplaatsen Landgoederen (SKBL) willen wij de goede samenwerking met de kasteelmusea, kasteelhotels/restaurants, overheden en kennispartners voortzetten en uitbreiden. Wij hebben in 2021 Bureau voor Ruimte en Vrijetijd een onderzoek laten uitvoeren naar de toeristische potentie van de KBL: voor ruim twintig KBL lieten we een erfgoedscan uitvoeren. Met behulp van de onderzoeksresultaten en de analyse daarvan stelden we het uitvoeringsprogramma 2022-2024 op. Dit programma bestaat uit drie delen: kennisbijeenkomsten, productontwikkeling en marketing. KBL kunnen aan het programma deelnemen in drie getrapte modellen.

Klik op een blok voor meer info

Veluwe in de media

Persuitingen

  • oudersvannu.nl - Waarom de Veluwe superleuk is met (kleine) kinderen

    B2C Artikel 11 april 2022
  • Recreatiekrant Veluwe - De 10 leukste kinderuitjes op de Veluwe

    B2C Artikel 11 april 2022
  • ad.nl - Grote drukte op campings in Oost-Nederland tijdens paasweekend: buitenlandse gast keert terug

    B2B Artikel 14 april 2022
  • destentor.nl - Grote drukte op campings in Oost-Nederland tijdens paasweekend: buitenlandse gast keert terug

    B2B Artikel 14 april 2022
  • marketingtribune.nl - Muurschilderingen Hanzesteden moeten fietsroute promoten

    B2B Artikel 15 april 2022
  • rtvhattem.nl - Veertien Veluwse gemeenten bundelen opnieuw hun krachten

    B2B Artikel 21 april 2022
  • veluwefm.nl - Veluwse gemeenten en VisitVeluwe ondertekenen samenwerkingsovereenkomst

    B2B Artikel 22 april 2022
  • studiorheden.nl - Toerisme op de Veluwe moet groeien, maar wel duurzaam

    B2B Artikel 22 april 2022
  • pretwerk.nl - 14 gemeenten tekenen overeenkomst voor duurzame groei Veluwse vrijetijdseconomie

    B2B Artikel 22 april 2022
  • ermelovannu.nl - 'We willen toerisme op duurzame manier stimuleren'

    B2B Artikel 24 april 2022
  • De Zondag - Vrank en vrij in de Veluwe

    B2C Artikel 1 mei 2022
  • pretwerk.nl - Destinatie-marketingorganisaties: ‘Investeer in bezoekerseconomie van de toekomst’

    B2B Artikel 10 mei 2022
  • nritmedia.nl - Investeer in de bezoekerseconomie van de toekomst

    B2B Artikel 10 mei 2022
  • Kampioen Eropuitgids - Veel plezier op de Veluwe!

    B2C Artikel 24 mei 2022
  • bd.nl - Personeelstekort dwingt hotels en campings tot creatieve oplossingen: ‘Keukens zullen vroeger dichtgaan’

    B2B Artikel 27 mei 2022
  • ad.nl - Personeelstekort dwingt hotels en campings tot creatieve oplossingen: ‘Keukens zullen vroeger dichtgaan’

    B2B Artikel 27 mei 2022
  • destentor.nl - Personeelstekort dwingt hotels en campings tot creatieve oplossingen: ‘Keukens zullen vroeger dichtgaan’

    B2B Artikel 27 mei 2022
  • tubantia.nl - Personeelstekort dwingt hotels en campings tot creatieve oplossingen: ‘Keukens zullen vroeger dichtgaan’

    B2B Artikel 27 mei 2022
  • verkeersbureaus.info - Veertien Veluwse gemeenten bundelen opnieuw hun krachten

    B2B Artikel 30 mei 2022
  • Camper Reis Magazine - Koninklijk jaar Apeldoorn en de Veluwe officieel van start

    B2C Artikel 31 mei 2022
  • Barneveldse Krant - Ruim 76 km aan vernieuwde ruiterpaden in Bameveld

    B2C Artikel 8 juni 2022
  • Ermelo's Weekblad - Sponsoring gemeente van kampioenschap

    B2C Artikel 15 juni 2022
  • ad.nl - Toerisme Oost-Nederland krabbelt op: Belgen en Duitsers keren terug

    B2B Artikel 17 juni 2022
  • tubantia.nl - Toerisme Oost-Nederland krabbelt op: Belgen en Duitsers keren terug

    B2B Artikel 17 juni 2022
  • destentor.nl - Toerisme Oost-Nederland krabbelt op: Belgen en Duitsers keren terug

    B2B Artikel 17 juni 2022
  • groningerkrant.nl - Meerdere moties toerisme aangenomen

    B2B Artikel 20 juni 2022
  • emerce.nl - De Hanze Podcast

    B2B Artikel 21 juni 2022
  • brugnieuws.nl - De Hanze Podcast

    B2B Artikel 23 juni 2022
  • Bennekoms Nieuwsblad - Veluwse buitenvoorstellingen terug van weggeweest

    B2C Artikel 29 juni 2022
  • De Gelderlander ed. de Vallei-Ede - Veluwse voorstellingen

    B2C Artikel 30 juni 2022

Publicaties en bereik

Persuitingen

  • Aantal publicaties 30 publicaties
  • Potentieel bereik 33,1 miljoen

Websitebezoek

Vergelijking tussen het totaal aantal paginaweergaven op visitveluwe.nl per maand in 2022 t.o.v. 2021

Online advertenties

Inspiratie, kennis en inzicht

Artikelen

  • visitveluwe.nl - Pasen op de Veluwe

    B2C Artikel 1 april 2022
  • toerismevan.nl - De Duitse campinggast 2022

    B2B Artikel 5 april 2022
  • visitveluwe.nl - Paleis Het Loo is weer open!

    B2C Artikel 15 april 2022
  • toerismevan.nl - Verwachting verblijfstoerisme in 2022

    B2B Artikel 19 april 2022
  • visitveluwe.nl - De leukste activiteiten voor de meivakantie 2022 op de Veluwe

    B2C Artikel 20 april 2022
  • visitveluwe.nl - Rustige fietsroutes op de Veluwe

    B2C Artikel 25 april 2022
  • visitveluwe.nl - Hemelvaart weekend activiteiten op de Veluwe

    B2C Artikel 1 mei 2022
  • visitveluwe.nl - Genieten in de IJsselvallei

    B2C Artikel 6 mei 2022
  • nritmedia.nl - Na debat over toerisme uitvoering concreet maken

    B2B Artikel 13 mei 2022
  • toerismevan.nl - Waar gaan Europeanen naartoe deze zomervakantie?

    B2B Artikel 20 mei 2022
  • visitveluwe.nl - Wat te doen op de Veluwe met Pinksteren 2022

    B2C Artikel 24 mei 2022
  • toerismevan.nl - Verblijfstoerisme in Gelderland stijgt in eerste kwartaal 2022 met 36%

    B2B Artikel 31 mei 2022
  • toerismevan.nl - Onderzoek wijst uit: spreiden werkt!

    B2B Artikel 16 juni 2022
  • visitveluwe.nl - 5 tips om (ongestoord) te genieten in de natuur bij drukte

    B2C Artikel 21 juni 2022
  • toerismevan.nl - Hoe kun je Pinterest inzetten als toeristische organisatie?

    B2B Artikel 23 juni 2022
  • toerismevan.nl - Je CO2 voetafdruk, wat is dat nou eigenlijk?

    B2B Artikel 27 juni 2022
  • visitveluwe.nl - Hier geniet je van bloeiende heide

    B2C Artikel 1 juli 2022
  • toerismevan.nl - Generatie Z - De reizigers van morgen

    B2B Artikel 1 juli 2022