Op de agenda

  • Nieuwe website visitveluwe.nljaarrond - Wij werken achter de schermen hard aan een compleet nieuwe website voor visitveluwe.nl. Een nieuw ontwerp, nieuwe functionaliteiten en volledig aansluitend op onze nieuwe marketingstrategie. We delen regelmatig previews en updates in de mijlpalen!
  • Themacampagnejaarrond - Inspiratie in de regio
  • Belevingsgebiedenjaarrond - Vraag een financiële bijdrage voor je ontwikkelingsplan. Kijk hier voor meer informatie. Een groot aantal voorstellen zijn inmiddels akkoord bevonden en plannen worden de komende tijd dus ten uitvoer gebracht. Daarnaast is er gestart met de set & go meetings, een bijeenkomst om met elkaar concrete stappen te gaan maken richting de uitvoer. Wie pakt welke handschoen op? Meer hierover in het eerste kwartaal van 2024!
  • Korte Ketens - jaarrond - De gunningsregeling voor het aanvragen van een financiële bijdrage voor dit project is positief ontvangen! Inmiddels zijn de gelden toegekend en is het niet meer mogelijk om een plan in te dienen. Diverse plannen zijn al goedgekeurd waarvoor de slag richting de uitvoer wordt gemaakt.
  • Icoonjaar Hanze - jaarrond In samenwerking met de Noord-Veluwse gemeenten, gastheerschappen en ondernemers wordt er met creatief bureau Amazing gewerkt aan een nieuwe, digitale, manier om de Hanzetijd te beleven. In totaal worden er vijf nieuwe routes ontwikkeld, waarbij men in de huid van een personage naar keuze kruipt. Door zijn of haar ogen ga je terug in de Hanzetijd en verken je het gebied per fiets of wandelend. De eerste vier #hanzestories routes staan inmiddels live op veluwehanzestories.nl. De laatste wandelroute volgt in het voorjaar van 2024. De feestelijke opening van alle routes staat gepland op 21 maart.
  • Kastelen, Buitenplaatsen en Landgoederen - jaarrond - Ontvang een investeringsbijdrage van € 10.000, kijk hier voor meer info.
  • Uitrol wandelnetwerkjaarrond - In 2024 worden er flinke stappen gemaakt in de uitrol van het wandelnetwerk op de Veluwe. Gemeente Rheden nadert afronding, waarna gemeenten Brummen en Wageningen de eerst volgende in de rij zijn. Wanneer de wandelnetwerken zijn uitgerold worden deze ook toegevoegd aan de digitale routeplanner. Hier kunnen gebruikers hun eigen routes maken over dit nieuwe wandelnetwerk
  • Digitale routeplannerjaarrond - De POI’s (points of interest) vanuit de VisitVeluwe database staan online. In 2024 gaan we bezig om nieuwe manieren om POI’s toe te voegen te verkennen. Ook gaan we dit jaar bezig om bestaande routes beschikbaar te maken in de routeplanner. In februari wordt een veel gewenste nieuwe functionaliteit aan de routeplanner toegevoegd. Er komt een locatiepointer in de routeplanner die de locatie van de gebruiker aangeeft op de kaart. Hierdoor kun je sneller zien waar je bent, welke routes er in de buurt zijn en vanaf waar je eigen route moet beginnen. Bekijk hier de routeplanner.
  • Themacampagne - januari t/m april en september - Campagne Duitse markt: net zo mooi, net over de grens
  • Themacampagne - februari t/m mei - Campagne Familieplezier: samen genieten op de Veluwe
  • Verspreiding webazines - vanaf februari - Dit jaar komen we weer twee nieuwe informatieve online magazines voor de Veluwe. Vanaf februari brengen we ze onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Dit doen we o.a. door de inzet van social media kanalen, Google bannering, het netwerk van DPG.
  • Wervingscampagnesfebruari t/m mei - Familieplezier: samen genieten op de Veluwe
  • Gelderse streken campagne- maart – Vanaf begin maart start weer een eerste boost voor de gezamenlijke Gelderse streken campagne ‘Hier beginnen jouw mooiste verhalen’ (Veluwe, de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen, Rivierenland en de Achterhoek). Tijdens de campagneperiode kan je de Gelderse streken horen op de radio, tegenkomen in social media campagnes, spotten op abri’s in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht (week 10) en in ander media.
  • Bijeenkomst - 12 maart - VeluweCongres in Kasteel de Vanenburg
  • Drukwerken - medio maart - Het bezoekersmagazine en fietsrouteboekje zijn gedrukt en worden in de regio verspreid
  • E-mailnieuwsbrief - eind maart - De B2C e-mailnieuwsbrief wordt weer verstuurd
  • MICE campagne - april en mei - MICE campagne Veluwe

Contentkalender

  • visitveluwe.nl - januari – Overnachten in de natuur op de Veluwe
  • visitveluwe.nl - februari – B&B's op de Veluwe
  • visitveluwe.nl - februari – Overnachten in de natuur
  • visitveluwe.nl - maart – Relaxen op de Veluwe
  • visitveluwe.nl - maart – Uitjes als het regent
  • visitveluwe.nl - maart – De leukste paasactiviteiten op de Veluwe

Waar we trots op zijn!

Mijlpalen

01 wk 1 jan

02

03

04

05

06

07

08 wk 2

09

10

11

12

13

14

15 wk 3

16

17

18

19

20

21

22 wk 4

23

24

25

26

27

28

29 wk 5

30

31

01 feb

02

03

04

05 wk 6

06

07

08

09

10

11

12 wk 7

13

14

15

16

17

18

19 wk 8

20

21

22

23

24

25

26 wk 9

27

28

29

01 mrt

02

03

04 wk 10

05

06

07

08

09

10

11 wk 11

12

13

14

15

16

17

18 wk 12

19

20

21

22

23

24

25 wk 13

26

27

28

29

30

31

  1. januari 2024
  2. Start samenwerking 2024

    In de afgelopen periode hebben we met onze partners de samenwerking besproken voor het jaar 2024. Met veel enthousiasme gaan we ons met het sterke collectief weer inzetten voor de regio en partners. Er zijn ruim 130 partners bezocht.

  3. Ruim 24.000 bereik met de webazines 2023

    Met trots kijken we terug naar de resultaten van de webazines 2023. In totaal hebben we ruim 24.000 mensen buiten Gelderland geïnspireerd voor een bezoek aan de Veluwe. Met de drie verschillende informatieve online magazines hebben we de bezoeker kennis laten maken met de leukste tips voor een verblijf op de Veluwe. Social media en het netwerk van Google en DPG zijn ingezet om de webazines onder de aandacht te brengen onder de juiste doelgroepen. In dit artikel kan je nog meer lezen.

  4. 2023: kennisdeling, branding en marketing voor KBL

    Afgelopen jaar hebben we, in samenwerking met Achterhoek Toerisme en sKBL, de Gelderse Kastelen, Buitenplaatsen en Landgoederen verrijkt via kennisdeling, branding en marketing. Zo hebben er twee kennisprogramma’s plaatsgevonden, hebben we twee netwerkbijeenkomsten georganiseerd en hebben we alle deelnemende locaties onder de aandacht van de binnenlandse vakantieganger gebracht vanuit een gezamenlijke Gelderse streken campagne en een regio specifieke campagne. Alle uitgevoerde activiteiten hebben we voor je samengevat in dit artikel.

  5. Wij maakte een jaaroverzicht van verblijfsgasten en dagbezoekers in Gelderland

    BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023

    Er verbleven 4,8 miljoen gasten in Gelderland het afgelopen jaar. Dat is 6,8% meer dan in 2022. Ook het dagbezoek steeg iets in de regio Veluwe Arnhem Nijmegen, met 3,7% om precies te zijn. Wil je meer weten? Bijvoorbeeld over herkomst of leefstijl van de bezoekers. Kijk dan vooral even de hele presentatie hier.

  6. Ruim 3 miljoen potentiële Vlaamse bezoekers geïnspireerd voor een bezoek

    In het najaar van 2023 hebben we campagne gevoerd op de Vlaamse markt. Hiermee hebben we ca. 3.090.000 mensen bereikt en geïnspireerd om in de herfst een bezoek aan de Veluwe te brengen. Benieuwd naar meer resultaten? Lees het artikel

  7. februari 2024
  8. Eerste sneak preview nieuw ontwerp visitveluwe.nl

    Samen met Bas Boerman, Marijn Tijhuis en Arne Keuning zijn we al een aantal maanden keihard aan het werk om een compleet vernieuwde website voor visitveluwe.nl te maken. Een nieuw ontwerp, nieuwe functionaliteiten en volledig aansluitend op onze nieuwe marketingstrategie. Afgelopen week werd het eerste deel van het design opgeleverd. Bekijk hieronder de sneak preview!

  9. maart 2024
  10. Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 4,1 miljoen mensen bereikt

    Op social media, in advertenties in magazines, advertorials op websites, via influencers en in de krant; in 2023 wisten we met onze themacampagnes meer dan 4,1 miljoen personen te inspireren om naar de Veluwe te komen. We zijn niet alleen trots op deze resultaten, maar zijn ook enthousiast dat we impactvolle campagnes hebben gericht op de inwoners. Want zélfs voor hen valt er nog genoeg te ontdekken op de veelzijdige Veluwe. Bekijk de resultaten per campagne in dit artikel.

  11. Gelderse streken campagne van start!

    Vandaag start de Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’; een campagne waarin inwoners van de Gelderse streken actief worden betrokken bij het delen van hun mooiste en meest inspirerende plekjes en verhalen. Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete plek. Lees het hele persbericht hier.

    Vergeet ook niet jóuw favoriete plek te delen. Zo creëren we samen een levendige streek vol unieke verhalen, die anderen zal inspireren om hun eigen verhaal te delen.

    Op dezelfde dag startte ook de landelijke wervingscampagne die zichtbaar is met radiospot op Radio 2, abri's in de randstad, een social media campagne en advertenties op het netwerk van DPG media (kranten en online).

  12. Geslaagde Ambassadeursdag bij Musis & Stadstheater Arnhem

    Op dinsdag 5 maart vond de jaarlijkse Ambassadeursdag bij Musis & Stadstheater Arnhem plaats. De frontofficemedewerkers, ambassadeurs van de regio, zijn weer helemaal op de hoogte van het toeristisch aanbod en kunnen hun gasten de komende tijd weer perfect informeren. Met veel plezier kijken we terug op een dag vol met leuke contacten en informatie over de dagattracties in onze regio’s. En we zijn trots om te melden dat onze ambassadeurs deze dag beoordeelden met een 8!

  13. Inspirerend Veluwecongres 2024 bij Kasteel De Vanenburg

    Op 12 maart vond het Veluwecongres plaats in Kasteel De Vanenburg. Verschillende sprekers hebben waardevolle inzichten gedeeld over uiteenlopende onderwerpen, zoals conceptontwikkeling en artificial intelligence. Het was fijn om elkaar te ontmoeten en stil te staan bij hoe we de Veluwe de komende jaren nog aantrekkelijker kunnen maken!

    Wil jij de aftermovie nog een keer zien? Bekijk hem hier!

  14. Iinternationale interesse in de nieuwe Veluwe website!

    13 maart hebben collega's Omar en Denise in een webinar van Destinations International meer verteld over de nieuwe Veluwe website waar we aan werken. Ook internationaal is er interesse in onze aanpak waarbij we de website meer dynamisch en datagedreven aanpakken.

  15. Vijf nieuwe #hanzestories routes gelanceerd!

    21 maart zijn vijf Veluwse Hanzestories feestelijk gelanceerd bij het startpaneel van Schovenhorst. Deze unieke stories, bestaande uit drie fietsroutes en twee wandelroutes, bieden bezoekers de mogelijkheid om op een speelse manier kennis te maken met de geschiedenis van de Hanzesteden en de omliggende gebieden. In april en mei start een campagne gericht op consumenten (stijlzoekers en inwoners) om de routes in de spotlights te zetten.

    Het project is in opdracht van Gemeente Putten, Gemeente Ermelo, Gemeente Harderwijk, Gemeente Nunspeet, Gemeente Elburg, Gemeente Oldebroek en Gemeente Hattem uitgevoerd in samenwerking met bureau AMAZING Mixed Media Minds uit Apeldoorn.

  16. april 2024
  17. Digitale routeplanner heeft nu een locatiepointer

    Afgelopen maanden is een veel gewenste nieuwe functionaliteit aan de routeplanner toegevoegd. Er is nu een locatiepointer in de routeplanner die de locatie van de gebruiker aangeeft op de kaart. Hierdoor kun je sneller zien waar je bent, welke routes er in de buurt zijn en vanaf waar je eigen route moet beginnen. Bekijk hier de routeplanner.

  18. Campagne zakelijke markt van start!

    Op 1 april is onze jaarlijkse campagne voor de zakelijke markt van start gegaan. Gedurende twee maanden zullen we zakelijke locaties op de Veluwe promoten, met als campagneboodschap ‘vergaderen in het groen’. Deze campagne omvat onder andere een digitaal magazine op Events.nl, een advertentie in Publique en branded content op AD.nl. We kijken uit naar een succesvolle periode!

Klik op een blok voor meer info

Veluwe in de media

Persuitingen

  • Nationaal Schoolreis Magazine - Gelderland: gevuld met zoveel dingen om te doen en te zien

    B2C Artikel 17 januari 2024
  • AD.nl - Gelderland was in 2023 meer in trek bij toeristen dan een jaar eerder

    B2C Artikel 17 januari 2024
  • IN eigen LAND - De fijnste boswandelingen

    B2C Artikel 22 januari 2024
  • nritmedia.nl - Visitor Data Monitor helpt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen bij spreiding en marketing

    B2B Artikel 23 januari 2024
  • regioonline.nl - Gemeente Brummen onthult nieuwe welkomstborden

    B2C Artikel 29 januari 2024
  • AD.nl - Kamerlid Henk Vermeer uit Harderwijk luistert naar ‘hartenkreet’ toerisme

    B2B Artikel 3 februari 2024
  • ermelosweekblad.nl - Randmeerkust in trek bij Duitse toerist

    B2C Artikel 8 februari 2024
  • De Stentor ed. Zwolle - Winters wandelen

    8 februari 2024
  • brummensnieuws.nl - Wandelnetwerk verbindt bestaande routes

    B2C Artikel 16 februari 2024
  • deputtenaer.nl - Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

    B2C 5 maart 2024
  • AD.nl - Nemen asielzoekers de plek in van toeristen op de Veluwe? ‘Een groot deel van de bedden is straks bezet’

    B2C 14 maart 2024
  • recreatiekrantveluwe.nl - VELUWSE HANZESTORIES – EEN TIJDREIS OP DE FIETS EN TE VOET

    B2C 22 maart 2024

Publicaties en bereik

Persuitingen

  • Aantal publicaties 13 publicaties
  • Potentieel bereik 21,2 miljoen

Websitebezoek

Het aantal paginaweergaven per maand van de betreffende website.

Online advertenties